alot to talk 'bout


wiwa.
har precis svirat ihop värsta avancerade matlådan och ska snart köpa kaffe och bege mig till kneget.
alltså, löven är så gula att jag vill dö, höll jag på att säga.
nej men dom är verkligen det. jättegula.
konstigt att man blir impad av såna saker år efter år.
måste ta en bild, måste dokumentera hösten, vintern, våren sommaren, för det ääääär ju så fint.
fast det är liksom inte sista gången vi får se gula löv.
eller snö. eller blå himmel.

jaja.

dagens bra: jag har en okej hårdag
jag har en god matlåda
och jag gjorde en istället för att köpa mat. jag börjar finna mig i matlåde-kulturen.
det regnar inte.
och ikväll ska jag på dejt, hoho

dagens inte bra: SD, vidriga as.
älgjakten (och diverse andra jakter också för den delen) det är väl nu den börjar?
usch. människor som jagar kan aldrig försvara sig med att de gör det för naturens skull osv. de gör det för att de gillar att skjuta djur. och ärligt talat är det väl inte värre att stå för det isåfall än att skjuta ett stackars djur i skogen. slå sig på bröstet, vara konservatistisk och känna sig riktigt jävla manlig (typ tarzan eller stenåldring eller någon annan typ av helylle-man som verkligen, verkligen behövs i dagens samhälle)
sverige känns omodernt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0