just wanna know



jag behöver semester. nåt soligt kanske.
eller en shoppingsemester skulle sitta fint.
mamma upptäckte nyss ett filpaket i skafferiet.
jag är boven i dramat och det säger väl något.

sinnesförvirringen är total.

idag har jag varit med madde.
vi pratar ofta om pengar. idag var inget undantag.
vi har inget som helst perspektiv om vad saker kostar.
vi förstår inte.
vi var tvungna att ta reda på vad det skulle kosta att köpa en färja.
bara för att få ett hum liksom.
1.5-2 miljarder svenska kronor svarade 118100.
sedan blev vi vetgiriga. ville veta mer.

vad kostar en stad?

svaret blev att det skulle bli svårt att köpa en stad då den skulle kosta galaktiska summor och den skulle vara svår att driva ur egen ficka. men 60 miljarder kronor för en liten. stad alltså.
jorden skulle kosta ungefär 1.1 biljarder kronor att köpa.
det är lite över vår budget kände jag och madde.

det konstigaste djuret som finns är miniflodhästen.

Kommentarer
Postat av: madde

nu känner jag mig nöjd. Nu när jag vet så mycket.

2009-03-23 @ 21:24:02
URL: http://madelenetiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0