det här är livet





bilderna har ju egentligen ingenting med varandra att göra.
huvdsaken är att de är bilder. 
det blir ju så tråkigt annars. 

jag är trött på att vara vimsig. det är jobbigt och det är en åkomma jag måste bekämpa 
varenda dag 365 dagar om året.
en grej som jag brukar försöka med är att låsa dörren med bilnyckeln. ni vet med "knappen". detta gäller alla dörrar. ytterdörren, dörren till jobbet och så vidare. 

det funkar sällan.

grejer försvinner och med mina 19 år på nacken blir det inte lika trovärdigt att skylla på hustomtar och dylikt när saker väljer att rymma från mig.  även om jag fortfarande tror att det ligger nåt skumt bakom det hela.
jag måste ju tro det. annars vore jag galen. 


eller är det att jag tror på hustomtar som gör mig galen?


en gång pratade jag och en vän om hur hon skulle minnas och berätta om mig om jag dog.
- hmm... typ att du tappade bort grejer hela tin. "var är min mobil!!?" till exempel, haha. vimsig. och att du pratade väldigt mycket, haha!" 

hoppas att jag blir ihågkommen för nånting mer?






Kommentarer
Postat av: Anonym

Såg häromdagens en dokumentär som hävdade att slarviga människor i överlag är mer framgångsrika än ordningsamma, troligen för att de lägger mer energi och kraft på andra saker än att t e x hålla ording och fint på skrivbordet. så nu fanny, in your face till alla de som klagar! H A! nu kan vi slarva vidare i livet utan att ha det minsta att bekymmra,..

2009-01-27 @ 14:11:25
Postat av: jonny

inte pratglad?! det är jag sällan på fyllan numera, så du får verkligen inte ta det personligt.. jag måste erkänna att jag har lite vaga minnen från kvällen, var det när du var där som jag snurrade upp-och-ned på räcket?

2009-01-27 @ 19:45:35
URL: http://blomsblogg.blogg.se/
Postat av: fansi

anonym: tack för denna glädjande kommentar! det gav mig lite hopp om framtiden. kanske grundar det sig i att vi lägger mer energi på viktigare saker än att hålla reda på våra ägodelar?

2009-01-27 @ 21:33:21
URL: http://schfanny.blogg.se/schfanny

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0