roadtrip kossor och kaffi i natten






igår gjorde jag och simon en roadtrip.
roadtripen skulle leda till hällefors (ungefär, fast längre och krångligare).
jag har aldrig varit i de där delarna.
mycket skog men som bråtenbarn är man van tänkte jag.
vi fick ungefär den sämsta vägbeskrivningen man kan tänka sig men det visste vi inte då.
vi körde förbi vackra sjöar, små samhällen och vittnade en underbar solnedgång.
sen bröt helvetet lös och vi visste inte vart vi var eller skulle.
nötter tuggades ivrigt och vi körde fram och tillbaka och fel hela tiden.
efter att ha nosat på diverse grusvägar och hälsat på diverse bondgårdar så hittade vi i alla fall nästan rätt.
herreminjävlagud .
det tog två timmar, haha.

vi skulle hälsa på min vän fredrik som snart konverterar till finne och han bor mitt ute i ingenstans med en bortsprungen katt, en brygga och en liten stuga.
det var trevligt hur som helst.

sen begav vi oss hem gott folk.
vi fick bevittna noras otroligt rika djurliv.
-en näbbmus 
                                                                                       -en jättestor vit ko (skitkonstigt, den stog och käkade gräs vid 
vägen och klockan var typ tolv på natten. rymling misstänker jag.)
- tre älgar.
-en hare.
- typ tusen grodor.

sen åkte jag och simon till statoil och tog varsin
 kaffe och satte oss ute och hade nattaprat.
till ungifär halv tre på natten.
hah.




Kommentarer
Postat av: tilda

det är fint i mina skogar minsann :)

kom precis hem därifrån efter en hel vecka.

alldeles fantastiskt vara faktiskt !

2009-08-10 @ 20:04:13
URL: http://annaclaratilda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0