we wont rembember this. promise.



jag är en nattskrivare. skriver alltid bäst på natten.
jag tror att det är för att jag blir lite trött och oövervinnerlig. och det är då
min bångstyriga fantasi tar form i min hjärna och präntar ned alla mina känslor och tankar till små svarta krumelurer i Times new roman-style. 12 punkter.

idag har jag druckit lyxkaffi.
ätit våfflor och varit konstnärlig i mitt skrivande.
jag har promenerat och dividerat med natta om ditten och datten.
rickard ligger och snusar som ett barn i sängen medan jag lever loppan i vardagsrummet.
typ.
åke svirar omkring i köket och gör små skumbubblor i vattnet.
det är tyst. det enda som hörs är mina tacos-tangenter och rickards eviga snork-snarkande från sovrummet.

så kan det vara sex minuter över midnatt en måndagskväll. tisdagskväll. onsdagsmorgon menar jag.


ha det fint kära vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0