stockholmsyndrome.

shit. jag är så jävla pigg. jag vet inte vad jag ska ta mig till. funderar på att städa igenom mitt rum en sväng. ingen ironi. inte ens lite. ska känna efter. äta en mandarin. tror jag ska lyssna på muse. känner ett litet muse-sug för tillfället. det gör jag ofta på kvällen. 

var på knopp förut, ni vet den där blomsteraffären där dom klipper hår också. skulle göra ett jobb om blomsterarrangemang. jag skulle vilja delta. verkar skitkul. jag älskar att pyssla. det är bra att det är jul snart. då får man pyssla utan att skämmas. 

jag shoppade upp apoteket idag. stod och väntade på min tur. så kände jag det. kliet. ni vet det där kliet i fingrarna. så står man ändå där med plånboken i handen. det är så enkelt. det är två nummer kvar innan mig. 

långsamma pensionärer som ska ha ut sina hundraelva mediciner. 

sen går det på automatik. nu var jag på apoteket. så jag fick göra det bästa av shoppingsituationen. ta vad de hade att erbjuda liksom. en mascara. hudlotion. läppbalsam. and so on. 
sedan missade jag när ropade upp mitt nummer. jag var tydligen inne i mitt handlande. så jag fick strunta i det. och jag som hade väntat i en halvtimme.

hade jag till exempel varit på OK i samma sits hade det hänt samma sak. även om de inte har särskilt mycket att erbjuda. 

farligt farligt. men härligt härligt.



natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0