bad.

varje dag får vi hem tidningar. massa tidningar. vi är en tidningsnördig familj. men jag gillar det. pappa är journalist och med i jouranlistförbundet. det betyder att vi får hem journalisten var 14:e dag. artiklarna i den är skrivna av några av sveriges bästa skribenter.

idag var det med en artikel som gjorde att jag grät. inte mycket. men i alla fall en tår. det är tydligen tio år sen den där hemska branden var. i göteborg. minns ni? jag var åtta, nio år och jag minns det. fast tydligen inte så väl. det var kjell wigers som skrivit artikeln. han var reporter där när det hände.

' Den bild jag aldrig kommer bli fri ifrån är de svarta liksäckarna med döda ungdomar staplade på varandra inne i den där lagerlokalen och alla ringande mobiltelefoner. Innifrån säckarna oupphörligt ringande signaler, eftertänksamt prövande och valda en gång av ungdomar som den här kvällen bara skulle fira Halloween. Det ringer och ringer och ingen kan någonsin svara.'

gud vad hemskt. 
63 ungdomar dog
och branden var anlagd.

fan vad ledsamt, usch. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0