cruise.

jag läser jävligt mycket. runt på internet liksom. mycket bloggar. mycket skit. men också mycket bra. ofta blir jag glad över det jag läser. men ännu oftare irriterad. jag blir irriterad på folk som inte kan skriva. 

eller rättare sagt gör sig sämre än vad de egentligen är. 
mina vänners bloggar bryr jag mig inte så mycket om. 
hur de skriver alltså.   

men så går jag in på bloggar som är "kända". där flera hundra läser varje dag. 

då kommer vi till det jag inte tål - särskrivning. sär skrivning. 

en annan sak är när vuxna människor skriver. d eller dt, istället för det. visst folk får skriva så om dom vill. men om jag ser det i en text klarar jag inte av att läsa klart den. 
jag gör verkligen inte det. såga isär svenska språket.
ibland läser jag meningar såsom:

 "å, ne d gör inge. vi hade jätte kul i halloween helgen iaf."

det värsta är att vissa ser inte ens vad jag menar. 

varför jag tar upp det här är för att idag gick jag in på linda rosings blogg.
 hon har aldrig intresserat mig. men så såg jag att hennes blogg blivit nominerad till en massa saker. måste gå in och kolla. 

jag ville slita loss en hårtuss från min hjässa. 


"Färdig duschad och väntar på att jag ska dricka mitt kaffe. Om tio min ska jag väcka

Kevin med frukost,idag ska ha få mjölk och flingor. Vi har det alltid så mysigt på

mornarn,a med tända ljus sitter vi och äter och bara tar dcet  lungt och lyssnar på

Tv4 nyhets morgon. Så börjar vi våra mornar,lungt och skönt.

Och vad står på min agenda idag?

Jo efter jag lämnat Kevin på skolan så kommer det en taxi och hämtar mig och

tar mig till Sveriges radio.

Där ska jagvara gäst kl:08:30  i P3"Morgonpasset".

 Sen kl:12:00 ska jag äta lunch på "Vurma" med enav mina favo journalister och samtidigt göra

intervjuv.Efter det så ska jag iväg på nästa och nästa. Så min dag är som den brukar,

full med massa olika saker."

 

 "Där jag ska hitta min "Mr Big".Altlså mannen i mitt liv! Jag är så sjukt nervös inför det. För visst finns han

där ute någonstans? Den stora kärleken. Jag har under mina 34år hitintills inte funnit The Big Love,men

romantiker som jag är så vet jag att det finns en för oss alla. Och jag kommer inte att ge mig förrens jag hittar MIN."



läser man hennes blogg för att man seriöst är intresserad av hennes liv, eller för att få sig ett gott skratt? jag vet verkligen inte. jag ber verkligen om ursäkt för att jag klagar. men ibland måste jag bara få ur mig lite.

whatevah. säkert tusenochtusen som inte håller med mig. men men.
kom just hem från jobbet. skönt. klämt i mig världens största tallrik med spaghetti. och sås. jammi.


 

 

 

mitt nya mysiga jätterandiga linne.

 

 

varför använder jag inte dom här oftare? skitsnygga jue!

 

peace

 


Kommentarer
Postat av: Lupum

jag vet folk älskar att ahta mig,älskar du mig?

2008-11-06 @ 20:34:58
URL: http://lupum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0