snart är det jul igen

sitter för tillfället i telefonkö med säfflebussen. tåg är lyxigare. men den här gången blev det minsann buss. kan vara trevligt det med. 
planeringen för i morgon ser ut typ såhär. vi drar typ vid åtta. väl framme blir det lite förbränning av pengar. och kalorier. sedan drar vi och öppnar en vinare med farmor. softar lite. gör oss i ordning. drar till debaser. sen vet jag inte. få se.
at the moment sitter jag mest och smälter fisken och det hemmagjorda potatismoset som  just nu ligger och trycker likt en jättebebis i min mage. det är jag och rickard som har varit duktiga och lagat mat direkt från scratch. 
det händer ibland att vi gör det, men det är fasiken inte ofta. 
måste köpa klappar imorgon med. det är kul tycker jag. det här året ska jag rimma på varendra liten klapp. det är synd att syrran sviker i år. inte lisa då. men johanna.
 hon och jag brukar alltid smyga omkring på nedervången och trycka kola och knäck hela julaftonen. klämma på paketen. göra grimarser. klaga på våra tjockismagar. sånt som är kul liksom. men inte i år. för hon befinner sig på andra sidan jorden.
jaja. om jag inte skriver nånting mer ikväll blir det här det sista ni hör från mig. på ett par dagar. 
myspys i mitt rum.
min snajsiga sjal som jag hittade på vinden.
hat fint
puss:)

Kommentarer
Postat av: jess

fin sjal och mössa, jag har precis börjat läsa din blogg och jag gillar den. jag undrar hur mycket du väger och hur lång du är?



tack på förhand!

2008-12-08 @ 15:00:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0